English (United Kingdom)
Kutatás

Multidisziplináris közlekedésbiztonsági rendszerek kifejlesztése

Cím: Multidiszciplináris közlekedésbiztonsági rendszer kidolgozása: gépjármű biztonságtechnikai balesetvizsgálati szakmai sztenderek fejlesztése, verifikálása ütközési kísérletekkel

 

Időszak: 2009-2012
Program: Nemzeti Technológiai Program
Azonosító: NTPCRASH
Támogatás: 17 MFt
Leírás:

A projekt során a legfőbb célkitűzésünk a csípőprotézist viselő személyek sérülési mechanizmusának feltárása közlekedési balesetek esetén.

Számos mérést, cadaver kísérletet, valamint ütközési tesztet hajtottunk végre a problémakör tanulmányozására, amelyeket végeselemes szimulációkkal is kiegészítettünk. A mérések eredménye alapján azt állapítottuk meg, hogy a csípőprotézist viselők műszerfal-sérülése a legtöbbször ficamodással végződik, vagy ha nem, akkor a medence törése helyett inkább a medencegyűrű egysége próbál megbomlani a keresztcsontnál és/ vagy a szeméremcsontnál.


Different approaches of analysing the dashboard injury in the case of hip prosthesis Different approaches of analysing the dashboard injury in the case of hip prosthesis

Impact test set-up of a cadaver pelvis embedded in a dummy Impact test set-up of a cadaver pelvis embedded in a dummy

Impact test set-up of a cadaver pelvis embedded in synthetic resin Impact test set-up of a cadaver pelvis embedded in synthetic resin

Általános információk

Anyaintézmény:
Debreceni Egyetem ÁOK Ortopédiai Tanszék

Cím:
H-4032 Debrecen
Nagyerdei krt. 98.

Telefon:
+36 52 411 717/56983

Fax:
+36 52 255 814

E-mail:
biomech@med.unideb.hu

Web:
www.biomech.med.unideb.hu